Muzyka w Małej Ojczyźnie, Mała Ojczyzna w muzyce

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Ewa Żmijewska
https://orcid.org/0000-0001-7664-9082

Abstrakt

When at a loss for words, one could just as well seek a different mode of communication. Music is one such mode, which also includes intercultural communication. Written out in voices, sounds, tones and pauses, music unfailingly carries emotions, feelings, experiences, and messages.


Music is also one of the key building blocks of cultural identity. Little Homelands are filled with their endemic music traditions; they also witness particular musical events and unique artists. Some people discover their personal and intimate Little Homelands in music.

Pobrania

Dane o pobraniach nie są jeszcze dostępne.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Jak cytować
Żmijewska, E. (2020). Muzyka w Małej Ojczyźnie, Mała Ojczyzna w muzyce. ARS INTER CULTURAS, (9), 237-247. https://doi.org/10.34858/AIC.9.2020.346
Dział
Artykuły

Bibliografia

Babbie, Earl. Badania społeczne w praktyce. Warszawa: PWN, 2003.

Bolten, Jurgen. Interkulturowa kompetencja. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2006.

Chaciński, Jarosław. „Praktyczne zastosowania teorii pedagogiki międzykulturowej w edukacji muzycznej”. Ars Inter Culturas 4 (2015): 13-30.

Golemo, Karolina. „Muzyka w relacjach międzykulturowych”. Relacje Międzykulturowe. Intercultural Relation 1 (2017): 197-218.

Marczyk, Wojciech. „Oberschlesien mocno brzmi”, Jaskółka Śląska, maj 7, 2012.

Nikitorowicz, Jerzy. „Tożsamość – twórczy wysiłek ku patriotyzmowi”, W Patriotyzm i nacjonalizm. Ku jakiej tożsamości kulturowej?. red. Jerzy Nikitorowicz), s. 29-49. Kraków: Impuls, 2013.

Świtała, Adam. „Muzyka jako narzędzie w dialogu międzykulturowym”.

https://www.nck.pl/upload/archiwum_kw_files/artykuly/8._adam_switala_-muzyka_jako_narzedzie_w_dialogu_miedzykulturowym.pdf. Data dostępu 17.02.2020.